Venue

CENTRO CULTURALE ALTINATE SAN GAETANO

Via Altinate 71 – Padova

 

english version

Padua: a city rich in history and culture, full of colours and lived by people who love knowledge and sharing.
Starting from these connotative elements Altinate/San Gaetano Cultural Centre has become a reference place in town, a place conceived with the intention of informing, promoting and spreading culture in all its forms.

The Centre was established in 2008 after the renovation of the ex-Courthouse, which previously was a Theatine convent compound. It is a four-storey structure with a total floor area of 12,000 sqm.

This town reality, particularly oriented towards Youth, is well-known as seat of versatile activities, a place “to exploit”, where it is possible to socialize, study, attend concerts, shows, have lunch or just take a cup of coffee and read a book.

 


versione italiana

Padova: una città ricca di storia e cultura, piena di colori e vissuta da persone che amano la conoscenza e la condivisione.
Partendo da questi elementi connotativi, il Centro Culturale Altinate / San Gaetano è diventato un punto di riferimento in città, un luogo concepito con l’intento di informare, promuovere e diffondere la cultura in tutte le sue forme.

Il Centro è stato istituito nel 2008 dopo la ristrutturazione dell’ex-Palazzo di Giustizia, che in precedenza era un complesso conventuale di Theatine. Si tratta di una struttura di quattro piani con una superficie totale di 12.000 mq.

Questa realtà cittadina, particolarmente orientata verso la Gioventù, è nota come sede di attività versatili, un luogo “da sfruttare”, dove è possibile socializzare, studiare, assistere a concerti, spettacoli, pranzare o semplicemente prendere una tazza di caffè e leggere un libro.